ПРОФЕСІЯ: НЕІДЕАЛЬНІСТЬ

ПРОФЕСІЯ: НЕІДЕАЛЬНІСТЬ
Share on Facebook

Текст: Міра Бахтиєва

Є ТАКИЙ ВИСЛІВ: “ЗА КОЖНИМ УСПІШНИМ КАНЬЄ, СТОЇТЬ ЖІНКА З ВЕЛИКОЮ ДУ-ШЕЮ”. ПОВЕРНЕМОСЯ ДО ЦЬОГО ТВЕРДЖЕННЯ ЗА 20 РОКІВ. А ЗАРАЗ ПРИГАДАЄМО ЧОТИРЬОХ ЖІНОК, ЯКИХ ЗАСУДЖУВАЛИ, ОБГОВОРЮВАЛИ, І З ЯКИХ БРАЛИ ПРИКЛАД.

Музи

Геніальність. Божевілля. Культ.

Якось у Каталонії й Нью-Йорку склалися дві неймовірні пари. Сальвадор зустрів Галаˊ, а тридцять років потому Енді зацікавила Еді.

Ні в 30-х, ні через півстоліття Галаʹ Далі не назвуть красунею. Її запам’ятають мудрою й божевільною femme fatale. Убрання від Шанель, доглянуті руки й шарм були оцінені більше, ніж врода. Упевнена в собі, а відтак сексуальна, найдужче вона прагнула бути бажаною. Навіть у 70. Але, не для Сальвадора. Вона була його дружиною, «матір’ю», музою… Однак, не жінкою. Завдяки їй він надбав статки й обожнювання, і твердив, що численні зв’язки Галаʹ з юнаками його не займають. Історія її життя – роман, його – свято. (Gala –(з фр.) свято, справжнє ім’я Олена Дьяконова)

[«Щоденник одного генія », мемуари Сальвадора Далі, 1964] 

slovo

На Мангеттені у 60-х розгорталася інша історія художника і його музи. Едіт Седжвік було 22. «Така красива й така хвора», − захоплено констатує Воргол у вечір їхнього знайомства. Однаково не при своєму розумі, у однаковому одязі й з однаковими зачісками, вони епатували й без того примхливу богему. І було в кайф. По правді, хороших звичок Едіт і не мала, натомість краси й магнетизму їй позичати не доводилося. А стиль! Спідниця-трапеція, панчохи в сіточку, важкі сережки й леопардова шубка, а також густі брови й, пофарбоване у платиновий, розкішне каштанове волосся, − і це півстоліття тому. Донині світлини Седжвік, немов просочені неймовірною жагою до життя й відчаєм. Її історія обірвалася у 28, безнадія виявилася сильнішою.

[х/ф Factory girl, 2006]

slovo

Парижанки

Ікона. Натхнення. Успіх.

Краса в очах того, хто дивиться. Так, молодий банкір, випускник Єльського університету, Томас Вріланд у 1924 році просить руки юної парижанки Діани Діел. Кохання Томаса надає місіс Вріланд неабиякої впевненості в собі. Діана не плекає надію стати красунею, натомість багато читає й підтримує ідеальну поставу танцями. Пара ділить життя між трьома культовими містами Парижем, Лондоном і Нью-Йорком, де Діані судилося започаткувати професію редактора модного журналу. Американський Vogue вона очолить у 60, цьому передуватиме чверть століття роботи в Harper’s Bazaar. 

slovo

Коко Шанель особисто приймала Діану в своєму ателье, а Жаклін Кеннеді, передчуваючи, що стане Першою леді, писала їй: «Я одягну все, що ви порадите».

Діана Вріланд була неймовірною вигадницею й дамою схильною до перебільшень, переповідати її життя марна справа, раджу проглянути стрічку з фрагментами інтерв’ю. Також важливо не забувати дихати впродовж фільму. Захоплює!

[д/ф The Eye Has to Travel, 2012]

Якби натхнення можна було візуалізувати − вийшла б Джейн Біркін у брюках кльош, білій футболці й без бюстгальтера. Ще у 1984 модний будинок Hermès назвав іменем актриси модель жіночих сумок. Доти Джейн успішно слугували плетені корзинки. Мода, як і акуратно вкладене волосся, їй байдужа. 

slovo

У 22 Біркін залишає рідний Лондон назавжди. На думку паризьких режисерів, легка недбалість її стилю дуже приваблива, і дарма, що Джейн так і не навчилася розмовляти французькою без акценту. У Парижі вона зустрічає свого другого чоловіка Сержа Генсбурга. Вони разом знімаються у кіно й записують пісні. Скандальна Je t’aime… moi non plus (з фр. «Я тебе люблю…  я тебе також ні») розійдеться мільйонами копій і буде засуджена Ватиканом. А їхня донька Шарлотта у 2013 зніметься у картині Ларса фон Трієра «Німфоманка».

Джейн Меллорі Біркін нині 70.

[х/ф Je t’aime moi non plus, 1975]

НАТХНЕННОГО ЧИТАННЯ Й ПЕРЕГЛЯДУ!

Афіша івентів

Афiша Iвентiв

Дякую!

Ми з вами зв'яжемося у найближчий час!