ПРО МИСТЕЦТВО, ЯКЕ НІКОЛИ НЕ СТАНЕ КЛАСИКОЮ

Слово
Share on Facebook

Текст: Міра Бахтиєва

ЧИ МАЄ МИСТЕЦТВО МЕЖІ ДОЗВОЛЕНОГО? ЩО АПРІОРІ НЕ МОЖНА ЗАРАХОВУВАТИ ДО ВИТВОРІВ МИСТЕЦТВА? ЧИ ВСЕ У МИСТЕЦТВІ МОЖНА ВИПРАВДАТИ ГЕНІАЛЬНІСТЮ? ПЕРЕЛІК ЗАПИТАНЬ НЕВИЧЕРПНИЙ, А НАДТО, КОЛИ ІСТОРІЇ ЖИТТЯ СКАНДАЛЬНИХ І НЕПРИЙНЯТИХ СВОГО ЧАСУ МИТЦІВ СТАЮТЬ ОСНОВОЮ НАДМІРУ ЦІКАВИХ ФІЛЬМІВ.

СЬОГОДНІ ПРИГАДУЄМО ЗНАНИХ ФОТОХУДОЖНИЦЬ ХХ СТОЛІТТЯ – ІРИНУ ЙОНЕСКО Й ДІАНУ АРБУС.

Моя маленька принцеса / I`m not a f***ing princess

Режисер Єва Йонеско зняла фільм про своє дитинство. Її мати, румунка за походженням, була відомим паризьким фотографом. Ірина Йонеско відрізнялася особливим поглядом на красу, чуттєвість і жіночність. Гламур, еротика, готичний містицизм, уседозволеність – усе це старша Йонеско називала мистецтвом. Богемна художниця зазнала слави геніального митця і аморальної матері водночас. Оголеною свою доньку вона почала знімати відколи дівчинці виповнилося 5 років. Коли Єві було 11 її знімки опублікував Playboy. Мати перетворювала свою доньку на звабницю: яскравий (мало не театральний) макіяж, панчохи, дорослий погляд, кокетство.

Слово

У 70-х ця шокуюча історія сколихнула Францію. Навіть після того, як Ірину позбавили батьківських прав, вона продовжувала розповсюджувати й продавати еротичні знімки доньки.

Слово

Після виходу на екрани картини “Моя маленька принцеса”, режисер розповідала, що передусім прагнула правдиво зобразити свою матір. За словами Єви, Ірина вважала себе затятою феміністкою, однак знімала жінок і дівчат на втіху чоловікам. Вона захоплювалася філософом і культурологом Жоржем Батаєм, і вірила, що справді служить мистецтву.

Слово

Роль Ірини Йонеско дісталася сміливій і талановитій Ізабель Юппер (нещодавно актриса була номінована на Оскар за головну роль у стрічці “Вона”). Єву зіграла юна актриса румунського походження Анамарія Вартоломей, це поки єдина її робота в кіно.

Слово

Хутро: Уявний Портрет Діани Арбус / Fur: An Imaginary Portrait of Diane Arbus

Якщо раптом ви недолюблюєте Ніколь Кідман чи вважаєте її посередньою актрисою – цей фільм стане хорошим індикатором:

  1. Ви просто не осилите цю стрічку;
  2. Або будете у захваті й у шоці одночасно (і Ніколь значно підніметься у вашому рейтингу).

Слово

“Сказка — ложь, да в ней намёк…”, — так, у фільмі чимало вигадок, але, можливо, життя і творчість Діани Арбус варто почасти сприймати як дещо унікальне. Арбус — один із видатних фотографів ХХ століття. Критики вважають її роботи своєрідною вакциною проти гламуру й фото-глянцю, яких американській культурі ніколи не бракувало.

Слово

Діану, що виросла у багатій єврейській родині на П’ятій Авеню, неабияк приваблювала маргінальна естетика. На вулицях Нью-Йорка вона вишукувала тих, кого суспільство воліло не помічати й прозвало фріками. Герої її знімків – це трансвестити, люди з різними травмами, ворожки, самозвані пророки, сновиди. Щоправда, це незначна частина її робіт, але саме вона провокує на численні легенди і фантазії щодо її персони. Насправді, Діана неодноразово працювала для Vogue, Glamour, Esquire, Harper’s Bazaar, New York Times, Sports Illustrated, Herald Tribune. Але це вже зовсім інша історія.

Слово

Це фільм і про любов. Роберт Дауні-молодший тут у дуже неочікуваній ролі, упізнаєте його по очах.

Афіша івентів

Афiша Iвентiв

Дякую!

Ми з вами зв'яжемося у найближчий час!